Nieuws uit groep 7/8

donderdag 2 februari 2023

Alle CITO toetsen zitten er inmiddels op. Een paar leerlingen worden nog doorgetoetst door hun groei. Wat hebben de leerlingen hard gewerkt en mooie resultaten laten zien. We zijn enorm trots op de groep!

De papieren van de proeftoets van de eindcito van groep 8 zijn gelijk dinsdag op de post gedaan.
We hopen dat deze op tijd terug binnen komen, maar mocht dit niet voor de adviesgesprekken zijn, dan zullen we later de leerlingen en ouders inlichten over de resultaten. Ik zag al veel inschrijvingen van de ouders van groep 8 voorbij komen. Mocht u nog geen moment hebben gepland, wilt u dit dan voor aanstaande vrijdag 19.00 uur doen?

We zijn de komende periode met de volgende vakken bezig:
Rekenen: we hebben vrijdag de toets van blok 5 en werken de week erop aan de supertoets.
Daarna willen we kijken wat de kinderen nodig hebben om aan te werken tot aan de eindcito/entreetoets.

Werkwoordspelling: Hiermee gaan we vooral oefenen met de onderdelen die uit de analyses kwamen van de cito. De verleden tijd met ’t  kofschip en de dubbele letters die een woord kan krijgen zijn  voornamelijk erg lastig. Verder zat het met name in leesfoutjes. We gaan samen voor verdere oefening zorgen.

Atlantis: We hebben morgen de toets over dit boek. De laatste tips zijn vandaag meegegeven en morgen ronden we dit boek af. We zullen daarna met het volgende boek verdergaan. Dit thema zal aansluiten op het thema van taal en zaakvakken zodat alles met elkaar in verbinding staat.

Taal: We hebben vandaag de taaltoets gehad over ons blok Portret (8) en Flits (groep 7).
We zullen hier nog een aantal lessen aan besteden voor we doorgaan naar een volgend thema.

Engels: We zijn begonnen in het hoofdstuk over ons huis en alles wat er in huis staat en er omheen te vinden is. We gaan dit blok nog afmaken zoals we gewend zijn, daarna gaan we bezig met Engels lezen. We lezen gelijktijdig uit een Engels boek : Alice in Wonderland, en gaan daarna met vragen aan de slag.

Met aardrijkskunde zijn we druk bezig met de topografie en de rest van de kennis over het thema dat de leerlingen gekozen hebben. De toetsen staan ingepland maar dit zal pas over twee/drie weken zijn.

Met Kanjertraining hebben we weer 3 nieuwe leerlingen voor Pettenkwadrant gehad. We gaan hier de komende tijd weer mee verder zodat iedereen aan de beurt komt.

Mochten er verder nog vragen of opmerkingen ergens over zijn, dan horen we dat graag.

Groetjes,
De juffen van groep 7/8