Nieuws uit groep 7/8

donderdag 19 januari 2023

De eerste twee weken na de kerstvakantie zitten er alweer bijna op.
We zijn fanatiek gestart vorige week met het oefenen van de laatste onderdelen voor de cito.

We hebben in deze week de cito voor begrijpend lezen, woordenschat en spelling afgerond.
Ook zijn de leerlingen aan de beurt geweest voor het AVI lezen.
Volgende week rest ons dan nog rekenen en werkwoordspelling. Denkt u aan het plannen van afspraken na 12 uur? Zo hebben wij ook tijdig een advies en lopen we niet achter. We zijn nu al trots op wat de leerlingen laten zien!

Tussendoor zijn we bezig met de lessen van rekenen. Iedereen werkt sinds 2023 op een S boekje. Dit gaat goed tot nu toe en we zijn erg nieuwsgierig naar de eerste toets.
We zullen na de toets ook nog een supertoets maken van rekenen om te kijken hoever het staat met de verschillende onderdelen binnen het rekenen.

Verder zitten we met taal in het thema portret voor groep 8 en in het thema flits voor groep 7. Deze thema’s sluiten aan bij de zaakvakken en Atlantis.

Met Atlantis hebben we nog twee weken voordat we de toets gaan maken. Daarna zullen we in een nieuw boek gaan starten.

We hebben een mooi doel opgesteld op ons bord, uiteindelijk werden dit er twee. De komende tijd werken we aan: Alle kinderen krijgen tijd + spullen (materiaal) om het werk goed te kunnen maken.
Het tweede onderliggende doel is: We werken in heel groep 7/8 aan de sfeer in de klas. We hebben hier mooie acties bij uitgeschreven. Het onderste doel kijkt met name naar het stukje kanjertraining. Hoe gaan we met elkaar om en wat zijn elkaars grenzen? Deze respecteren wij.

Morgen is de toets van tijdzaken. Daarna zullen we bekijken welk onderwerp van zaakvakken we oppakken. Dit zal hoogstwaarschijnlijk aardrijkskunde en topografie zijn.

Zodra de toetsen van de cito allemaal ingevoerd en nagekeken zijn, zullen we de gesprekken voor groep 8 gaan plannen voor de adviezen. Deze momenten worden open gezet in Parro en kunnen daar worden ingepland. Leerling en ouders zijn hierbij aanwezig.

Groep 8 heeft deze week ook al kennisgemaakt met de musical.
Het enthousiasme spat er vanaf!

Mochten ergens nog vragen of bijzonderheden over zijn, dan horen we dat graag.

Liefs, de juffen van groep 7/8