Nieuws uit groep 7/8

donderdag 24 november 2022

Sint
Morgen gaan we met onze surprises aan de slag. Ze zijn vandaag op school gebracht en we hebben al supermooie creaties voorbij zien komen! De leerlingen zijn morgen om 12 uur vrij!

Rekenen
We hebben net de rekentoets gehad. We zijn daarin druk bezig geweest met het onderwerp schaal. Dit is toch een onderdeel dat voor beide groepen nog wat vragen opriep. We gaan hier de komende periode verder mee aan de slag. Volgende week starten we in een nieuw blok. Dit is het laatste blok voor de supertoets. Hierin controleren we alle tot nu toe aangeboden doelen.

Taal
We zijn met taal alweer bij de tweede woordenschatles over het thema mysteries en licht.
We zullen hier nog ruim 1.5 week mee oefenen, en inzetten op woordenschat voordat de toets wordt gemaakt.

Atlantis
We hebben leuke boeken met Atlantis. De thema’s sluiten mooi aan bij natuurzaken en bij ons thema van taal.

Engels
We zijn begonnen in een nieuw thema over: health. Hierin merken we dat we samen goed gaan oefenen met de grammatica. Dit is in het Engels toch nog wel wat anders dan in het Nederlands.

Zaakvakken
De leerlingen hebben vandaag de samenvatting meegekregen van de toets.
Zij hebben de toets van natuur op vrijdag 2 december.

Citotrainer
Elke week zijn we minimaal een uurtje op de woensdag druk met citotrainer. De eerste paar opgaves maken we daaruit samen en daarna gaan de leerlingen zelf aan de slag met de rest van de opgaven. Dit zodat we ook kunnen controleren hoe het gaat als ze het zelfstandig moeten doen. Dit leveren zij vanuit de weektaak ook bij ons in.

Kanjertraining
We zijn met de kanjertraining druk bezig met pettenkwadrant.
Alle leerlingen komen aan de beurt en de tips en tops komen in de klassenmap van pettenkwadrant.

Volgende week hebben we een beetje een aparte, maar wel gezellige week.
Er staan namelijk een aantal uitjes gepland.
De maandag zijn de leerlingen vrij in verband met een studiedag.
De dinsdag is een normale dag, maar de woensdag en de donderdag gaan we op pad.
Woensdag hebben we een voorstelling in het ASK theater over Robin Hood. We zullen daar met groep 7/8 op de fiets heen gaan.
De donderdag is ons uitje naar Leiden, naar het Naturalis.
We zullen daarom om 8.15 verzamelen zodat we optijd de bus in kunnen.
Vrijdag is weer een normale dag.

Rest van de agenda:
– dinsdag 6 december: start lootjesboomverkoop
– donderdag 22 december: kerstdiner
– vrijdag 23 december : 12 uur vrij

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan horen we dat graag.
Met vriendelijke groet,
Juf Linda en Juf Naomi