Nieuws uit groep 7/8

donderdag 15 september 2022

Leerlingarena
We hebben afgelopen donderdag de leerlingarena gehad.
Hierin zijn mooie antwoorden gegeven over de kanjertraining en het stukje veiligheid en vertrouwen in de klas en op het plein / in de school. U krijgt hier nog terugkoppeling van.

Huiswerk
We zijn deze week begonnen met het huiswerk. We hebben voor nu rekenen en begrijpend lezen meegegeven. De volgende keer werken we toe naar 3 vakken. Dit is het maximale.
Ze krijgen het huiswerk op de woensdag mee, en moeten het de dinsdag erop weer inleveren.
Op donderdag is er mogelijkheid om tot uiterst 14:40 te blijven voor het huiswerk maken en vragen stellen. Soms is er een vergadering gepland, maar vaak beginnen die pas om 14.45
Wanneer het huiswerk op dinsdag niet ingeleverd is, wordt het na schooltijd gemaakt (tenzij geldige reden in overleg met 1 van de juffen).

Toets geschiedenis
Komende dinsdag 20 september is de eerste toets voor zaakvakken.

Rekenen
We zijn begonnen in blok 1 van rekenen. Daar is ook het huiswerk op gebaseerd.
De leerlingen oefenen hierin met de doelen van de toets. De eerste rekentoets is op woensdag 28 oktober.

Spelling
We hebben vandaag de eerste toets van spelling gehad. We zijn erg nieuwsgierig naar de resultaten. Het was voor groep 7 even wennen omdat ook werkwoorden werd gevraagd.

Taal
Aanstaande vrijdag is de eerste toets van taal.
We hebben de woordenlijst meegekregen naar huis om ook thuis nog even te oefenen.

Atlantis
We zijn veel aan het oefenen met vragen die ook lijken op de vragen uit de cito-vraagstelling.
Dit zodat we fanatiek oefenen met verwijswoorden en signaalwoorden en alle andere zaken.

Voorleeswedstrijd
In de kinderboekenweek hebben we een voorleeswedstrijd in de klas. Wie daarvan wint, kan naar de ronde in de CODA bibliotheek. Tips en trucs worden nog met de leerlingen gedeeld die meedoen.

Mediamasters
We starten binnenkort ook met mediamasters.
We hebben dan een klassengame waarin we alles leren over de sociale media en bijvoorbeeld het herkennen van nepnieuws etc.

Andere zaken: Het zelfstandig werken vraagt nog wat aandacht. Denk daarbij aan het werken met het stoplicht en het blokje en het fluisteren. We zullen hier nog wat strenger in zijn zodat we nog meer rust ervaren in de klas. Met name het even geduld hebben als we druk aan het helpen zijn is nog wat lastig.

Mocht er ergens vragen over hebben of ergens niet uitkomen, wees vrij om dit via Parro/Mail of door even binnen te wandelen na schooltijd, aan mij te vragen.

Groetjes Juf Naomi