Nieuws uit groep 7/8

donderdag 31 maart 2022

Voor het verkeersexamen in groep 7 hebben we een fijne mededeling:
Iedereen is GESLAAGD voor het theoriegedeelte.
Hopelijk heb ik binnenkort meer informatie over de praktijk.

Vorige week vrijdag hebben we in de ochtend genoten van het mooie weer door de spellen voor spelling buiten te doen. We hebben daarna ook rekenspellen in de klas gedaan en in de middag hebben we geoefend voor het schoolvoetbal.

Ons uitje kon helaas door de sneeuwval niet doorgaan.
We zullen nog een nieuw moment plannen voor na de meivakantie om hier toch heen te kunnen.

Goed om te weten dat iedereen van groep 8 inmiddels aangemeld is voor het VO.
Het oefenen voor de eindtoets gaat erg goed en ook het oefenen met groep 7 voor de entreetoets gaat netjes en met weinig fouten zoals juf Linda dat kon benoemen!

Met rekenen zijn we gestart met een nieuw blok.
In dit blok is groep 8 bezig met het rekenen in meten en meetkunde, waaronder omtrek/oppervlakte en inhoudsberekeningen. Groep 7 is voornamelijk bezig met keersommen met breuken en met het afmaken van de Bareka. Zo kunnen we vanaf volgende week gericht huiswerk meegeven op de onderdelen die lastig zijn.  Ook taal en spelling zijn nieuwe blokken. Met taal hebben we als doel om allemaal een voldoende te halen op de volgende toets. We oefenen daarom extra en op andere manieren met de woordenschatwoorden van de les.

Met Atlantis zijn de leerlingen op allerlei verschillende manieren bezig met opdrachten die bij de teksten passen. Zo zijn ze in verschillende vraagstellingen aan het oefenen die lijken op de cito-vraagstelling.

Met natuur hebben we leuke lessen op het programma. De lente is begonnen en we zullen daarom leuke creatieve opdrachten gaan uitvoeren bij dit thema.

Agenda:
– Buitenlesdag: dinsdag 5 april
– Kunstproject – drie oude shirts mee : donderdag 7 april
– Schoolvoetbal: woensdag 6 april
– Eindcito en entreetoets : 20 en 21 april
– Koningsspelen : vrijdag 22 april
– Meivakantie: maandag 25 april tot en met vrijdag 6 mei

Heeft u nog ergens vragen over of hulp bij nodig, dan hoor ik het graag.
U ontvangt van mij vlak voor/ net in de meivakantie nog weer een nieuwe klassenvideo.

Groetjes,
Juf Naomi