Nieuws uit groep 7/8

donderdag 17 maart 2022

We zijn na de voorjaarsvakantie alweer druk bezig met van alles in de groep.
We zijn met name op de woensdagen aan het oefenen voor de entreetoets en de eindcito.
De groep is dan gesplitst aan het werk, de ene juf oefent entreetoetsvragen en de andere juf de eindcitovragen. Zo hebben we nog meer aandacht voor de groep en kunnen we de kinderen nog beter voorbereiden op de vraagstelling.

Naast de entreetoets en de eindcito is ook het verkeersexamen iets dat in zicht komt.
Met name de theorie zal binnenkort worden getoetst. In onderstaand schema met alle belangrijke data kunt u een overzicht vinden. Ik heb de organisatie nogmaals een keer gemaild met de vraag voor de route. Zodra ik bericht krijg, stuur ik de definitieve route door. De kinderen hebben gisteren een papier meegekregen met handige tips en de komende tijd werken we aan oefenexamens en oefenvragen.

Een compliment voor het huiswerk taal. Het ontleden gaat met de juiste kleurtjes steeds beter en dat maakt het een stuk fijner om te zien waar de moeilijkheden voor de groep nog liggen.

We hebben inmiddels voor groep 8 ook een locatie gevonden waar we mogen filmen.
Een echt kasteel dat zelfs lekker dichtbij is, waar we binnen en buiten mogen filmen.
Na de meivakantie gaan we alle scenes opnemen. Denken jullie eraan dat ik voor de 25e van maart graag de akkoordverklaring en schoolkeuze wil weten? Dan kan ik de kinderen optijd aanmelden voor het VO.

Wat doen we verder de komende periode:
Rekenen: morgen hebben de leerlingen de toets van blok 5. Daarna zullen we starten met een nieuw blok en zullen we het huiswerk gerichter kunnen meegeven omdat we hopen dat de Bareka (rekentoets) dan ook af is.
Taal: we zijn een nieuw thema gestart. Helden (groep 7) en Portret (groep 8). We gaan bij de taal meer inzetten op woordenschat en zullen daar ook samenwerkend en creatief mee aan de slag gaan zodat het nog beter blijft zitten.
Spelling: vandaag hebben we de toets van blok 5 gemaakt. We maken dit blok in de herhalingsweek af en zullen daarna starten met een nieuw blok. De categorieën gaan erg goed!!
Natuur: We starten met een nieuw thema. Daarin hopen de juf en ik iets mee te nemen tijdens de natuurlessen waar we zorg voor moeten dragen, iets leuks, iets anders, maar wel lesstof…..!
Schoolvoetbal : We hebben veel kinderen die mee willen doen met de schoolvoetbal! Superfijn! Beter te veel wissels en spelers, dan te weinig. Juf Linda oefent vrijdag met de leerlingen welke posities ze gaan spelen en dan spelen ze vast een oefenpotje.

Data overzicht:
– Inleveren akkoordverklaring en schoolkeuze: Vrijdag 25 maart
– Verkeersexamen theorie: dinsdag 29 maart
– Bezoek herinneringscentrum: donderdag 31 maart
– Buitenlesdag: dinsdag 5 april
– Kunstproject – drie oude shirts mee : donderdag 7 april
– Schoolvoetbal: vrijdag 8 april
– Eindcito en entreetoets : 20 en 21 april
– Koningsspelen : vrijdag 22 april
– Meivakantie: maandag 25 april tot en met vrijdag 6 mei

Heeft u nog ergens vragen over of hulp bij nodig, dan hoor ik het graag.
Groetjes,
Juf Naomi