Nieuws uit groep 7/8

donderdag 20 januari 2022

Wat fijn dat ik weer samen met de kinderen kon beginnen deze week.
We zijn deze week begonnen met de CITO.
We hebben daarin afgesproken dat we in groep 7/8 niet meer dan twee delen van een CITO op 1 dag zullen inplannen. We zullen deze week en volgende week met de CITO toetsen bezig zijn. Er is om de CITO ook geen huiswerk of toetsmoment van aardrijkskunde in deze weken ingepland.

Deze week zullen we klaar zijn met spelling, woordenschat, werkwoordspelling en groep 7 ook met rekenen. Groep 8 heeft dan nog 1 deel rekenen op maandag en op maandag is deel 2 van begrijpend lezen en dinsdag het laatste deel van begrijpend lezen.

AVI/DMT wordt tussendoor door juf Linda afgenomen.

Na de CITO gaan wij eerst alles nakijken, invoeren en zullen we er analyses van maken. Dan komen deze gegevens in de documenten van het advies voor groep 8 en in de rapporten van groep 7 en 8. De inplanmomenten van de adviesgesprekken en de rapportgesprekken komen online zodra alles netjes is ingevoerd en de documenten met Mariëlle zijn besproken.

Wij zetten als school alles online klaar en u als ouder van uw zoon/dochter uit groep 8 zal zelf uw kind moeten aanmelden op het VO. Wij hebben op school een aantal aanmeldformulieren van verschillende scholen die we tijdens het adviesgesprek kunnen meegeven en helpen daar waar het nodig is. TIP: breng de aanmelding fysiek bij de school om kwijtraken bij de post etc. te voorkomen.
Dit mag nu vóór 1 april!

Belangrijke data die de kinderen met mij hebben ingepland in hun agenda:
maandag 24 januari samenvatting aardrijkskunde mee
vrijdag 28 januari is de methodetoets van Atlantis
in de week van 31 januari zal het inplanmoment voor het adviesgesprek en rapportgesprek open komen te staan in Parro
maandag 31 januari studiedag – leerlingen vrij
dinsdag 1 februari toets TOPO aardrijkskunde
maandag 7 februari – toets aardrijkskunde gewoon
vrijdag 25 februari – rapport mee
maandag 28 februari tot en met 6 maart – voorjaarsvakantie

Alvast:
– schoolreis groep 7: 31 mei
– schoolkamp: 8, 9 en 10 juni (hier volgt nog een informatie mail over)
– entreetoets 7: 20 en 21 april
– eindtoets 8: 20 en 21 april
– pre adviezen groep 7 : in de week van 16 mei

Mochten er tussendoor vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik dat graag.
Door mijn afwezigheid laat de klassenvideo nog even op zich wachten tot er wat meer beeldmateriaal is verzameld.

Met vriendelijke groet,
Juf Naomi