Nieuws uit groep 7/8

donderdag 27 mei 2021

Afgelopen week hebben we twee online gastlessen gehad. We zijn bezig geweest met de leden van Oranje en hun belangrijke taken in de geschiedenis. Deze les is gegeven door paleis het Loo. Verder hebben we in de tweede gastles de lessenserie over Prinsjesdag met elkaar afgesloten.
De laatste opdracht bestond uit het maken van een eigen land, welke plichten en rechten gelden er in je land? Hoe ziet het eruit en hoe heet het? Wat is er te zien en te doen?
Superleuk om te zien wat de uiteindelijke resultaten zijn geworden! De tijd vloog voorbij.
Net als bij de hele gezellige bioscoopmiddag woensdag! Een leuke film en lekker eten maakte dat er veel gezelligheid was! Komende vrijdagmiddag ook nog de landenprojectpresentaties, ik ben erg benieuwd!

Daarnaast hebben we een planning gemaakt voor de eindfilm van groep 8.
Deze zal komende middag ook nog op de mail worden gestuurd.
We willen maandag graag beginnen met het filmen van de eerste scenes.
Wilt u in het mailtje nog even kijken naar eventuele kleding die meegenomen kan worden?
De eerste scene begint met het filmen van het opstaan en vertrekken bij huis richting school.
De rest van de film gaan we natuurlijk niet te veel van verklappen.

Voor groep 7 ook een spannende periode. Dinsdag 22 juni hebben zij in de ochtend het verkeersexamen op de fiets! Check van te voren goed of de fiets in orde is! Ik hoor graag welke ouder mij die dag kan helpen. Verder wacht groep 7 nog op entreetoets-resultaten en ik ben ook in afwachting van de post die ze mij komt brengen. Daarna zal ik gelijk een gespreksmoment met u als ouder plannen over het vooradvies! Groep 7 maakt de E7 cito ook in de periode dat 8 aan het filmen is, zo kunnen we de groepen fijn splitsen en focus leggen op dat beide de volledige aandacht krijgen.

Voor groep 8 staat het kamp gepland! Fijn om te weten dat we samen leuke dagen tegemoet gaan op een leuke locatie! Het kampboekje met programma volgt nog en alle andere informatie staat in eerdere mail over het kamp!

Wilt u nog even kijken of er thuis een rapport ligt?  Ik mis er nog een aantal en zou deze graag terug willen op school in verband met de periode voor het invullen van het tweede deel voor het eind van het schooljaar.

Mochten er vragen of onduidelijkheden zijn dan mag er uiteraard altijd gemaild of gebeld worden en via Parro kunt u ook berichten in de chat achterlaten!

Met vriendelijke groet,
Juf Naomi