Nieuws uit groep 7/8

donderdag 29 april 2021

Wat hebben we de afgelopen periode veel gedaan in groep 7/8.
We hebben keihard gewerkt tijdens de dagen van de entreetoets en de eindtoets.
In de week van 17 mei zult u als ouder een bericht van mij krijgen voor het bespreken van bijzonderheden wanneer het gaat om het advies van groep 8 en krijgt u als ouder van groep 7 in ieder geval een bericht om het vooradvies te bespreken van de leerlingen.

Verder hebben we een enorm gezellige koningsdag gehad samen.
Een dag vol leuke spelletjes, lekker weer buiten en vrolijke gezichten!

We zijn deze week ook verder gegaan met de lessen die horen bij het thema prinsjesdag.
We hebben vandaag de les gehad waarin we het geld uit de miljoenennota.
Welke partijen verdelen het geld over welke onderwerpen.

De tweede vrijdag na de meivakantie hebben we een middag in het teken van ons landenproject. We gaan dan onze posters presenteren en de kinderen hebben bekeken  welk typisch gerecht uit dat land zij mee gaan nemen tijdens de presentatie.

We kunnen genieten van twee weekjes vakantie en daarna zullen we alweer de laatste periode ingaan van het schooljaar. In die periode zullen we toewerken naar het filmen van de eindfilm voor groep 8 en het fietsen van het verkeersexamen van groep 7.
Daarnaast zijn we druk bezig met kijken naar mogelijkheden voor het afscheid van groep 8 en de ontwikkelingen rondom kamp zullen we nog even moeten afwachten. Zodra hier berichten over komen, laat ik dat uiteraard weten!

Groetjes en fijn uitrusten in de welverdiende vakantie!
Juf Naomi