Nieuws uit groep 7/8

woensdag 27 januari 2021

Alweer een week waarin veel online gewerkt is.
Wel is de vraag om tijdens de schooltijden aan de slag te zijn met de opdrachten, dan wordt er sneller gereageerd dan wanneer dit later op de dag allemaal gemaakt moet worden.
Daarnaast de vraag om goed op de weektaak te kijken wanneer en hoe laat de instructies zijn via google meet.  Soms gaat het online werken niet altijd even snel en fijn, wel zijn we erg blij met alle hulp van ouders zodat de kinderen weer verder kunnen!

Ik zie steeds meer kinderen gebruikmaken van de extra opdrachten in Google Classroom.
Wel wil ik er nog eens op wijzen dat hier echt heel veel materiaal staat waar de kinderen extra mee bezig kunnen zijn en hun eigen creativiteit kunnen laten zien.

We wisselen in de instructies de momentjes van hard werken af met leuke
quizzen en spelletjes. Superleuk om te zien hoe gedreven de kinderen hiermee zijn.
Deze week hebben de leerlingen een rekentoets , een taaltoets en twee dictees gemaakt.
Veel werk verschaft!

Voor groep 8 zijn er momenten open gezet voor het adviesgesprek. Denkt u aan het inplannen van een moment? Hetzelfde geldt voor het inleveren van de nog missende rapporten die nog thuis liggen.

Voor veel kinderen zat er al iets in de brievenbus en voor anderen is dit misschien nog onderweg.
Even een gezellig momentje in een envelop! Hopelijk snel weer die gezelligheid in de klas en op school.
Ik ben blij met al het werk dat we samen verwerken!

Groetjes,
Juf Naomi