Nieuws uit groep 7/8

donderdag 24 september 2020

We zijn de afgelopen weken druk geweest met het opstarten van alle vakken.
De eerste rekentoets is gemaakt, het eerste dictee is geschreven en binnenkort is de eerste toets voor Engels
en voor natuur. Hierin zullen we van tevoren samen doorspreken wat het belangrijkste is om te leren voor de toets.
Ook zijn we gestart met het leren plannen in de agenda. Nu nog met de basisdingen en straks zullen we meer leren
plannen van ons huiswerk en leerwerk. De spreekbeurten en boekbesprekingen komen ook dichterbij.
Ik zal starten met de planning door eerst zelf een spreekbeurt te geven.

Wel hebben we met elkaar afgesproken dat we de komende bordsessie willen werken aan
het stil en rustig kunnen werken in de klas. Dit zodat we ons nog beter kunnen concentreren.
De afgelopen weken hebben we volop gewerkt aan de sfeer in de klas.
We hebben elke week bijvoorbeeld een nieuwe mol die complimenten probeert uit te delen zonder ontdekt te worden.

Komende maandag gaan wij nog lopend naar de gym.
Vanaf die week erna zullen we met de fiets gaan, wilt u de kinderen helpen onthouden de fiets en gymkleding mee te laten nemen?
Indien dit niet mogelijk is, dan hoor ik dat graag. De kinderen kunnen op de donderdagen en maandagen komen voor vragen of het werken aan het huiswerk. Elke donderdag krijgen ze nieuw huiswerk mee en  elke dinsdag leveren ze dit weer in.

De kinderen zijn al goed bezig met het verkopen van de kinderpostzegels.
De komende weken zullen er meer projecten en activiteiten starten waar we als groep aan mee kunnen doen.
Bijvoorbeeld de nationale voorleeswedstrijd en mediamasters.

Bijna alle startgesprekken zijn geweest, goed om te zien dat er zoveel besproken wordt.
De formulieren zijn ook allemaal binnen, denkt u ook nog even aan de formulieren van de calamiteiten?

Ik ben trots op hoe de kinderen alles oppakken.
Ik wens iedereen alvast een fijn weekend!

Groetjes,
Juf Naomi

A hand drawn vector illustration of a to do list/checklist paper reminder.