Nieuws uit groep 7/8

donderdag 20 februari 2020

De afgelopen week hebben de leerlingen een voorlichting gehad over de NS.
Twee machinisten kwamen vertellen over hun werk en alles wat hiermee te maken heeft.
De leerlingen waren erg betrokken en wisten al heel veel. Goed om dit te zien.
Verder zijn wij bezig geweest met het bouwen van een brug van spaghetti. Daarbij bedenken de leerlingen in tweetallen een model brug en gaan daarna aan de slag met de uitvoering.
Aanstaande vrijdag zullen de leerlingen bij Techno Discovery ook bruggen gaan bouwen.

Ook hebben de leerlingen met techniek gewerkt tijdens een aantal lessen van Generation Discover.
Hierin bedenken zij slimme plannen om beter te wonen, verplaatsen en produceren.
Bij deze lessen hebben de leerlingen een eigen tekenmachine gemaakt en zullen zij verdere ideeën uitwerken in de lessen die nog volgen.
We hebben ook een hele leuke les van Paleis het Loo gehad. Leerlingen hebben hier gewerkt met apps om raadsels op te lossen, codes, een VR-bril, noem maar op. Het was een leuke en leerzame les die afgesloten werd met een Kahoot.
Voor de rest gaan de leerlingen vrijdag Carnaval vieren in de middag. Daarbij mogen de leerlingen verkleed maar dit hoeft niet. Wel kijken we erg uit naar de verschillende kostuums etc.
De leerlingen kunnen daarna genieten van een fijn weekje vakantie.
Na de vakantie zullen we gaan oefenen voor de eindtoets en voor de entreetoets, zodat de leerlingen goed voorbereid zijn op wat er gaat komen.
Verder zult u nog informatie ontvangen over het verkeersexamen dat er aan komt en alles rondom het werkstuk waar de leerlingen al druk mee bezig zijn!

De foto’s van alle activiteiten komen dit weekend op de website.