Nieuws uit groep 6

donderdag 18 november 2021

Beste ouders..

Afgelopen week  zijn we gestart met een nieuw blok van rekenen en een nieuw boek van Atlantis (technisch/begrijpend/studerend lezen.

Bij rekenen gaan we grote deelsommen m.b.v. splitsen uitrekenen. Bijvoorbeeld: 198: 6= 198 spitsen we in 180 en 18 deze getallen zijn deelbaar door 6. 180:6 =30 en 18:6= 3 Het antwoord van deze deelsom is dus 33.
We gaan door met de breuken en ook het klokkijken wordt weer herhaald.

Bij Atlantis staat de komende 8 weken alles in het teken van ‘uitvindingen.’ Boeiende lessen die ons ook vaak meenemen in de geschiedenis.
Taal en spelling ronden wij alweer bijna thema 3 af.

De toetsen volgen elkaar wat sneller op. Hierbij houden we echt rekening om niet te veel toetsen tegelijk af te nemen naast de gebruikelijke toetsen die bij de methoden horen.

Zo kregen de kinderen vandaag de eerste toets van Engels.

Aankomende maandag 22 november volgt de toets Tijdzaken. De samenvatting is uitgebreid besproken in de les zoals juf Jelse al aankondigde in de parro app.

Volgende week woensdag 24 november krijgt de groep een gastles ‘ mediawijsheid” vanuit het CJG.

Woensdag 24 november mogen de surprises al meegenomen worden naar school.  Donderdag 25 november moeten alle surprises op school zijn! Graag in een grote tas zodat het nog een ‘ surprise’ blijft. Wilt u uw kind erop attenderen dat de naam op de surprise staat en dat het gedicht niet vergeten wordt?

Vrijdag 26 november is het dan zover….Sinterklaas en zijn Piet komen op school.  Zij zullen een bezoekje brengen aan de onderbouw groepen en hopelijk komen zij ook nog even bij de bovenbouw groepen langs….Deze dag krijgen de kinderen iets te drinken en wat lekkers te snoepen van ons. Dit zal niet voldoende zijn dus een extra tussendoortje meegeven is fijn en uiteraard ook gewoon de lunch. Het is vrijdag dus…tosti dag!

Vrijdag 3 december kan ons ASK bezoek gelukkig gewoon doorgaan! Wat fijn dat het vervoer rond is.  Voor de ouders die rijden zet ik t.z.t nog een bericht over de exacte vertrek/ophaaltijden in de parro app.

Inmiddels heeft u een mail gehad over eventueel een extra contact moment over de ontwikkeling van uw kind(eren)
Indien u een contact moment wenst, geeft u het dan aan?

En tot slot…
Vandaag hebben wij via teams contact gehad met juf Yvet en hebben wij baby Mare mogen bewonderen! De kinderen hebben iets moois gemaakt en dit zal ik binnenkort persoonlijk overhandigen aan juf Yvet, Rick en Mare!

Wij wensen  jullie alvast een fijn weekend!

Juf Jelse & Juf Monique