Nieuws uit groep 6

donderdag 19 januari 2023

Ondertussen zijn wij alweer bijna  2 weken aan het werk na de kerstvakantie.

En hoe..

Met rekenen zijn we gestart in blok 5:

Doelen:

• Kolomsgewijs aftrekken
  • Breuken met elkaar vergelijken
  • Klokkijken analoog en digitaal
  • Legenda/kaart aflezen

Met spelling zijn we ook in een nieuw blok gestart.

Doelen:

• Verkleinwoord
  • Cadeau woord
  • Klankgroepen woord
  • Stoffelijk bijvoeglijk naamwoord
  • Persoonsvorm
  • Leestekens

En uiteraard oefenen we daarnaast ook nog de werkwoordspelling.

In het nieuwe blok van taal gaan wij van alles leren omtrent het thema: sport.

Ook bij het nieuwe blok van Atlantis gaat het over het thema sport.

Ondertussen gaan de wereldoriëntatie vakken/Engels gewoon door. En hebben wij uiteraard nog tijd over voor ontspanning en creativiteit.(muziek,dans,gym,handvaardigheid en tekenen)

De verlengde schooldag is gisteren gestart. Fijn om te zien dat er weer zoveel kinderen hier enthousiast aan deelnemen!

Inmiddels hebben wij de CITO toetsen begrijpend lezen en woordenschat afgerond.

Ook volgende week staan er nog CITO toetsen gepland. Zorg ervoor dat uw kind goed uitgerust op school komt.  Dit bevordert de leerstand.

Tijdens de stilleesmomenten nemen wij ook nog de individuele leestoetsen af bij de kinderen.  Zo kunnen wij de ontwikkeling van het technisch lezen extra goed volgen.

In de mail heeft u informatie gehad over het zwemmen, waar wij met de bovenbouw aan willen deelnemen. Mochten er opmerkingen/vragen/antwoorden op vragen zijn, deze graag mailen aan mij. Mkraayenhof@leerplein055.nl

Onze klasseouder Francis heeft dit ook al aan u aangegeven in de app.

Na de kerstvakantie merken wij vaak dat de kinderen weer even moeten wennen aan elkaar.  Om dit weer zo fijn mogelijk te laten verlopen zetten wij de kanjertraining wat vaker in op verschillende momenten in de week. We kijken weer even naar:

• Wie ben ik?
  • Ik mag er zijn
  • Complimenten geven
  • Welke pet past bij mij?
  • Hoe gedraag ik mij in de groep?

Mochten er persoonlijke zaken zijn die u wilt bespreken omtrent uw kind dan graag bellen, mailen of een bericht in de Parro naar juf Yvet: maandag/dinsdag.  Of juf Monique: woensdag/donderdag/vrijdag.

Ook bij ziekmelding graag een berichtje bij de leerkracht van die dag!

Op naar het eerste rapport!