nieuws uit groep 6

donderdag 2 juni 2022

Wat hebben we de afgelopen weken veel gedaan:

• De lessen gaan gewoon door…
  • Bijna iedereen heeft een spreekbeurt gehouden, wat een interessante en leuke onderwerpen. Het krantenartikel slaan we dit jaar over.
  • U heeft al mooie foto’s in de parro app voorbij zien komen van de workshop: bruggen bouwen.
  • Juf Yvet en Rick zijn getrouwd en waren ontzettend verrast en blij met het mooie schilderij.
  • Het schoolreisje was fantastisch, kinderen hebben genoten en de juffen ook! In de parro app hebben we de filmpjes en de foto’s gedeeld.

Statie geld flessen:

Helpt u mee om te sparen voor de nieuwe picknickbank? Suzanne heeft een flessenactie opgezet. Statiegeld flessen mogen ingeleverd worden in groep 6.

Clean wise gastles:

Vandaag kwamen er 3 meesters vertellen over plastic en plastic soep. Hoe lang duurt het voordat plastic verdwenen is uit de natuur? Waar bestaat een petfles uit? Hoe wordt de fles gerecycled en wat wordt er dan weer van gemaakt? De kinderen mochten van plastic een glow in the dark sleutelhanger maken. Dit was echt een fantastische les/workshop!

Voorstelling Orpheus:

Aanstaande dinsdag hopen wij naar de voorstelling te kunnen: de waanzinnige boomhut. In de parro app heb ik een detail agenda item aangemaakt om aan te melden voor vervoer.  We hebben pas 2 ouders die kunnen rijden…De moeder van Esmay kan  ons wel ophalen om 13.45, maar dan hebben we nog iemand nodig die ons brengt om 12.00…  Kortom we hebben nog niet genoeg vervoer… Wie kan ons rijden? Als we voor maandag nog niet genoeg vervoer hebben, zeggen wij de voorstelling af.

CITO toetsen:

De laatste  CITO toetsen worden afgenomen, wat laten de kinderen een mooie groei zien! Aankomende twee weken nog CITO rekenen en begrijpend lezen. Op tijd naar bed en goed ontbijten!

Lang weekend:

Voor  nu op naar een lang weekend. Morgen zijn de kinderen vrij i.v.m. een teamuitje. Maandag is het tweede pinksterdag, dus ook vrij! Heerlijk genieten van een lang weekend! Tot dinsdag!