Nieuws uit groep 5

donderdag 20 januari 2022

Wat fijn om iedereen na de kerstvakantie weer te zien in de klas. We zijn deze week begonnen met de CITO toetsen. Wij hebben deze week al de spelling en rekencito afgenomen. Daarnaast heeft bijna iedereen de DMT gemaakt. Volgende week staan de toetsen van begrijpend lezen, woordenschat en de AVI op het programma.

Vorige week vrijdag hebben we samen met groep 6 een les constructies gehad. Hierbij hebben de leerlingen in groepjes gekeken hoe ze een zo’n stevig mogelijke brug konden maken van alleen papier. We hebben veel mooie en creatieve resultaten gezien. De bijbehorende workshop van technodiscovery kan in verband met corona niet doorgaan. We zijn aan het kijken of deze later in het schooljaar wel doorgaan kan hebben.

Verder zijn bijna alle boekbesprekingen nu geweest en starten we over een paar weken alweer met de eerste spreekbeurten. De meester heeft al een voorbeeld van een spreekbeurt gegeven. De leerlingen hebben ook een blad met tips en eisen meegekregen. We zijn benieuwd naar alle spreekbeurten.

Tot slot zijn nog niet alle rapporten ingeleverd, ik wil u vragen om deze morgen of uiterlijk maandag mee te geven met uw zoon of dochter.