Nieuws uit groep 5/6

woensdag 9 juni 2021

Deze week gaan we de periode van de Citotoetsen afronden. De kinderen hebben heel goed hun best gedaan. Volgende week gaan we beginnen met het Landenproject. De klas wordt in 6 groepen verdeeld. Elke groep heeft een bepaald land en gaan over dat land informatie verzamelen en maken daar een collage/Powerpoint van. Ook maken de kinderen diverse gerechten behorende bij het land dat bij de groep hoort. Op vrijdagochtend 2 juli wordt de klas omgetoverd in een Wereld Restaurant. Elke groep geeft een korte presentatie en daarna mogen de kinderen de bereide gerechten van elkaar proeven. (lopend buffet) De kinderen leren samen te werken en te overleggen. Het is de bedoeling dat de kinderen zelf de inkopen doen en goede afspraken maken.(geld)

Het rekenhuiswerk voor groep 6 moet op dinsdag 15 juni worden ingeleverd.

Wat zijn de doelen voor de komende periode:

Groep 5: Rekenen: ** Plus – en minsommen uitrekenen door te splitsen (643+88), ** Keersommen met splitsen (6×32), ** Sommen tot 1000 uitrekenen door aanvullen, ** Een som als 6×49 handig uitrekenen, ** Deelsommen als 372:6 uitrekenen d.m.v. splitsen, ** Een voor-een boven-en een zijaanzicht leren, ** Deelsommen als 250:5 uitrekenen.

Taal: ** De verleden tijd, ** Zinnen in zinsdelen verdelen, ** Voegwoorden, Luisteren en samenvatten, ** Een spreekbeurt houden, ** Woordenschat: Uitdrukkingen, Eten en drinken en Kunst en cultuur.

Groep 6: Rekenen: ** Kommagetallen op volgorde zetten, ** De oppervlakte bepalen van diverse figuren, ** De waarde van een cijfer in een kommagetal, ** Kommagetallen afronden op een heel getal en tienden, ** Kommagetallen boven de 1 plaatsen op de getallenlijn.

** Taal: ** Een samengestelde zin, ** Gebiedende wijs, ** Het gezegde, ** Luisteren en samenvatten, ** Woordenschat: Eten en drinken, Kunst en cultuur en Informatie.