Nieuws uit groep 5/6

donderdag 15 april 2021

Op dinsdag 13 april hadden we op school de Nationale Buitenlesdag. We hebben lekker in het park slagbal gespeeld. Op het plein hebben de kinderen met rekenen in tweetallen gewerkt met de rekenmethode “Met sprongen vooruit”. Elk groepje kreeg een rekendoosje met verschillende opdrachten mee. De leerlingen waren heel enthousiast en werkten prima samen. Als afsluiting hebben de beide groepen “Levend Stratego” gespeeld. Het was een prima dag en het weer werkte ook mee.

Wat zijn de doelen voor de komende periode:

Groep 5: Rekenen: ** Plus – en minsommen op de getallenlijn of in sommentaal uitrekenen (643+88), ** Keersommen met splitsen (6×17 of 6×32), ** Sommen tot 1000 uitrekenen door aanvullen, ** Een som als 15×99 handig uitrekenen, ** Deelsommen als 52:4 uitrekenen d.m.v. splitsen, ** Verhoudingstabel invullen en ** Uitrekenen hoelang iets duurt – 5 minuten.

Taal: ** De verleden tijd, ** Zinnen in zinsdelen verdelen, ** Voegwoorden, Luisteren en samenvatten, ** Een spreekbeurt houden, ** Woordenschat: Uitdrukkingen, Eten en drinken en Kunst en cultuur.

Groep 6: Rekenen: ** Minsommen op de getallenlijn of in sommentaal uitrekenen (643+88), ** Keersommen (6×32) d.m.v. splitsen, ** Een som als 4×399 en 15×99 handig uitrekenen, ** Deelsommen als 372:6 handig uitrekenen, ** Optellen en aftrekken tot 2000, ** Grote plus – en min sommen uitrekenen (5645-1267), ** Een plaatsaanduiding met een code lezen en ** Lengte uitrekenen.

** Taal: ** Een samengestelde zin, ** Gebiedende wijs, ** Het gezegde, ** Luisteren en samenvatten, ** Woordenschat: Eten en drinken, Kunst en cultuur en Informatie.