Nieuws uit groep 5/6

donderdag 1 april 2021

Deze week hebben we weer online les gehad. Dat gaat ons steeds beter af. De kinderen hebben prima gewerkt. Op Instagram staat een leuk filmpje van Aaliyah.   Ze miste de gymles van maandag en had voor zichzelf een heel parcours uitgezet. Super gaaf! Op school zijn de kinderen elke dag bezig met lezen van boeken die te maken hebben met de Kinderjury. In mei krijgen de leerlingen een instructieles van Coda. Aan het eind van het project kiezen de kinderen het beste boek van 2021!

Wat zijn de doelen voor de komende periode:

Groep 5: Rekenen: ** Minsommen op de getallenlijn of in sommentaal uitrekenen (643+88), ** Keersommen met splitsen (6×17 of 6×32), ** Oppervlakte bepalen, ** De betekenis van Omtrek en ** Deelsommen als 250 : 5 uitrekenen

Taal: ** De persoonsvorm, ** Het gezegde, ** Het onderwerp, ** Een samenvatting schrijven, ** Uitdrukkingen over menselijk lichaam en Woordenschat: Familie en vrienden, Bewegen, sport en spel.

Groep 6: Rekenen: ** Minsommen op de getallenlijn of in sommentaal uitrekenen (643+88), ** (terug) Tellen tot 10.000 met sprongen van 1000 en 100, ** Bepalen welke dag het een week eerder of later is, ** Het verschil tussen een voor-, een boven- en een zijaanzicht leren, ** Een deel van een geheel berekenen, ** Breuken vereenvoudigen met behulp van een strook, ** Kubieke maten omzetten in litermaten en andersom.

** Taal: ** De persoonsvorm, ** Het gezegde, ** Brainstormen, ** Woordenschat: Familie en vrienden, Bewegen, sport en spel en Rekenen.

We hopen volgende week dinsdag weer lijfelijk op school te zijn.