Nieuws uit groep 5/6

woensdag 17 maart 2021

Meester Tim is as vrijdag 19 maart voor het laatst in de groep en gaat vanaf volgende week lesgeven in groep 4. Meester Edwin gaat elke week meer werken en voor volgende week dinsdag en de dinsdag erop komt er een invaller genaamd Juf Jeanette Lain-Holtman. In week 14 werkt Meester Edwin weer volledig. In groep 6 hebben de kinderen een complimentenslinger gemaakt. Alle kinderen gaven elkaar complimenten. De resultaten zijn prachtig geworden.

Wat hebben de kinderen verder gedaan:

Groep 5: Met rekenen zijn de doelen: ** 1 kg=100 g, ** 3100 g=3,1 kg, ** Plus -en minsommen op de getallenlijn uitrekenen (743-200), ** Schattend vermenigvuldigen met kommagetallen (6 x 3,98 =) en ** Deelbaarheid onderzoeken ( 16 is deelbaar door 2, 4 en 8)

Met taal zijn de doelen: ** De persoonsvorm, ** Het gezegde, ** Het onderwerp, ** Een samenvatting schrijven, ** Uitdrukkingen over menselijk lichaam en Woordenschat: Familie en vrienden, Bewegen, sport en spel.

Groep 6: Met rekenen zijn de doelen: ** Getallen tussen 10.000 en 100.000 op volgorde zetten, ** Cijferend aftrekken, ** (terug) tellen met sprongen van 10.000, 1000, 100 en 500, ** Een staafgrafiek maken op basis van gegevens en ** Cijferend aftrekken met een 0 in de som.

** Met taal zijn de doelen: ** De persoonsvorm, ** Het gezegde, ** Brainstormen, ** Woordenschat: Familie en vrienden, Bewegen, sport en spel en Rekenen.

We zijn heel blij met de positieve ontwikkeling van de beide groepen!!