Nieuws uit groep 5-6

donderdag 11 februari 2021

Afgelopen maandag was het dan eindelijk weer zover… We mochten weer naar school. Door het weer waren niet alle kinderen aanwezig maar de juf en de meesters stonden voor jullie paraat.
Een plein vol met sneeuw en weinig kinderen op school bracht dat wij over het hele plein konden spelen. Van sleeën tot een sneeuwballengevecht, niks was voor groep 5/6 te gek en te koud. Dolle pret hadden we met elkaar, ook de meesters en de juf deden mee en bleven niet ongedeerd.
Groep 5 en 6 zijn nu gesplitst en hebben nu allebei voorlopig hun eigen lokaal en zo ook een vaste plek in de klas.
De kinderen pakken dit goed op en wij zien dan ook dat er hard gewerkt wordt in beide groepen.
De meesters en de juf wisselen voor de uitleg van lokaal zodat iedereen elkaar ziet.
Volgende week starten we met het avi en dmt lezen. Zo hebben we straks weer een goed beeld waar we staan met elkaar. Na de vakantie zullen wij beginnen met de cito toetsen.
Groep 6 heeft hun Topografie Zuid-Nederland meegekregen. Woensdag 3 maart hebben zij de toets.