Nieuws uit groep 5/6

donderdag 14 januari 2021

2021 is begonnen met onderwijs op afstand. Wij weten dat het soms lastig is om het werk te maken, maar gelukkig zien we ook dat iedereen aan het werk is en dat dit ook goed gaat. Wij vragen wel om echt tijdens schooltijden aan het werk te zijn, dan kunnen de juffen en meesters de kinderen ook helpen met vragen via de chat. Daarnaast vragen wij om goed op de weektaak te kijken wanneer en hoe laat de instructies zijn via google meet.

Met rekenen is groep 5 de afgelopen tijd aan leren delen en delen met rest en groep 6 is begonnen met de breuken. Hiervoor is het erg belangrijk dat iedereen de tafels goed kent. Daarom staat er ook op de weektaak om elke dag te oefenen met de tafels. Wanneer de scholen weer open gaan willen wij gaan kijken welke tafels de kinderen allemaal al goed kunnen.

Tot slot willen wij de kinderen die jarig zijn geweest tijdens de lockdown nog op afstand feliciteren.

Hopelijk tot snel weer in de klas.

Groetjes,
De juffen en de meesters

.