Nieuws uit groep 5/6

donderdag 19 november 2020

Iedere ochtend en eind van de dag checken wij met de kinderen in en uit. Het is goed om te zien hoe de kinderen op school komen en hoe de kinderen naar huis gaan. Wij hebben een nieuw doel met de kinderen opgesteld ‘Wij kunnen de wc netjes achterlaten en gaan alleen als we moeten’. Zij ervaren geregeld dat de wc niet netjes gehouden wordt en vinden dit dan ook niet prettig. Wij zijn er met elkaar verantwoordelijk voor om de wc netjes te houden. Wij hebben dan ook een wc schriftje in de klas waarin je opschrijft wie er naar de wc gaat. Met elkaar werken wij hier goed aan en zien wij dan ook dat dit steeds beter gaat.

De kinderen zijn allemaal druk bezig met hun surprise en gedicht. Kinderen komen om hulp vragen bij hun gedicht of vragen voor materiaal.
Wij zijn nieuwsgierig naar alle mooie creaties die er worden gemaakt.
A.s maandag moeten alle surprises op school aanwezig zijn.
Wij zien dat er erg hard gewerkt wordt door de kinderen. Sommige leerlingen hebben een andere plek in de klas gekregen. Wij zijn trots op hoe goed zij aan het werk zijn.
De leerkrachten zijn bezig met een onderzoek voor de taal en spellingsmethode. Zo kan het zijn dat de kinderen wel is een les op papier maken en dit dan een beetje anders is dan ze gewend zijn. Wij hopen zo een passende methode te vinden die goed aansluit bij onze kinderen.
Gister hebben wij een brandoefening gedaan. In groep 5/6 gingen wij via het raam naar buiten. Dit vonden de kinderen erg leuk en sommige ook wel een beetje spannend. De meester gooide een stoel naar buiten en maakte met een stoel en een tafel een trap om dan via het raam eruit te kunnen. Juf Linda ging als eerste om zo de kinderen te kunnen helpen. Dit ging super goed en de kinderen bleven rustig en goed bij elkaar.
Op vrijdag 4 december hebben wij een spelletjesdag. Deze dag willen wij met de kinderen bordspellen spelen. Hiermee willen we het samenwerken en het groepsverband versterken. Ze mogen dan zelf een bordspel van huis meenemen. IPad of andere computerspellen zijn niet toegestaan.