Nieuws uit groep 5/6

woensdag 7 oktober 2020

De kinderen hebben de eerste weken keihard gewerkt en je kan nu al zien dat de leerlingen gewend raken aan de structuur en werkwijze in de klas. Het werken met de weektaak en het van te voren bepalen van de lesdoelen verloopt steeds soepeler. We zijn erg trots op de leergierigheid van de leerlingen.

Dit zijn de doelen voor de komende periode:

Groep 5: Met rekenen zijn de doelen: ** Wegen met een personenweegschaal, ** Plus – en minsommen met nullen, ** Bepalen welke keersommen en deelsommen bij elkaar horen. ** Getallen tot 1000 maken en splitsen, ** Een som als 16×17 uitrekenen door te splitsen en ** Bepalen welke som bij een verhaaltje of plaatje hoort.
Met taal zijn de doelen: ** Voorzetsel, ** Telwoorden, ** Luisteren en aantekeningen maken, ** Bijvoeglijk naamwoord** Woordenschat met het thema: Het menselijk lichaam, Natuur en weer en Moeilijke woorden.                                                                                                                                                                                                                                                                              Met spelling zijn de doelen: ** Woorden met -eer/-eur/oor,** Woorden die beginnen met F/V, ** Woorden die eindigen op ee, ** Samengestelde woorden, ** Woorden met een korte klank bv takken en ** Woorden die eindigen op a/o/u

Groep 6: Met rekenen zijn de doelen: ** Optellen en aftrekken op de getallenlijn of sommentaal ( 643+288), ** Vakken op een kaart opzoeken en benoemen, ** Een getal tot 10.000 tussen 1000/100-tallen op de getallenlijn plaatsen, ** Optellen en aftrekken tot 2000 en ** Grote getallen schattend optellen of aftrekken.
Met taal zijn de doelen: ** Een persoonlijk voornaamwoord, ** Een bezittelijk voornaamwoord, ** Luisteren en aantekeningen maken, ** Het onderwerp en werkwoord, ** Woordenschat met het thema: School, het menselijk lichaam en Natuur en weer.                                                                                                                                                                                                                                                      Met spelling zijn de doelen: ** Woorden met au/ou, ** Woorden met i/ie, ** Persoonsvorm tegenwoordige tijd: ik loop hij loopt wij lopen.

De kinderen kunnen de doelen oefenen op www.meestermichael.nl