Nieuws uit groep 5/6

donderdag 18 juni 2020

We zijn al bijna weer twee weken met alle kinderen aan het werk in de klas. Je merkte wel, dat het in het begin nog even wennen was. Fijn om alle kinderen weer te zien. De klas ziet er beetje leeg uit, maar in het nieuwe schooljaar krijgen we nieuw meubilair en wordt het lokaal opgefrist. We zijn al druk bezig met opruimen. Vanaf volgende week gaan we beginnen met de Citotoetsen van rekenen, spelling en begrijpend lezen. Juf Linda is al bezig met alle leestoetsen en dat ziet er goed uit. Meester Edwin geeft elke dag een groepje kinderen online les en dat verloopt prima. Meester Jesper had afgelopen vrijdag zijn eigengemaakte stoommachine mee naar school genomen en vertelde daar allerlei interessante informatie over. Het thema van de geschiedenisles was: Burgers en stoommachines. De leerlingen vonden het prachtig en waren heel erg geboeid! Groep 6 heeft woensdag 1 juli een Topografietoets!