Nieuws uit groep 5

woensdag 24 mei 2023

Bezoek Kröller Müller

Vorige week zijn we door de ABN-AMRO foundation uitgenodigd voor een bezoek aan het Kröller Müller museum. Daar hadden we een workshop Van Gogh in beweging. Hierbij hebben we gekeken naar de schilderijen van Van Gogh die in het museum hangen. Daarna gingen de leerlingen in kleine groepjes aan het werk. Zij hebben aan de hand van een schilderij van Van Gogh een stop motion film gemaakt. U kunt deze op Youtube bekijken:

Schoolvoetbal

Tijdens het schoolvoetbal deden we samen met groep 6 met 3 teams mee. Wat leuk dat bijna iedereen mee kon doen. Wij hebben als echte kanjers gevoetbald. Sportief en samen. We hadden veel tegenstand, maar zette wel door. Complimenten voor de inzet, gezelligheid en sportiviteit.

Schooldansen

Twee weken geleden zijn we begonnen met dansen met een vaste danspartner. Vandaag hebben veel ouders de kunnen zien hoe goed dit gaat. Wat leuk dat u allen kwam kijken. Nog 1 gewone les en daarna de halve finale op op de dansschool (hiervoor zullen wij u nog vragen voor vervoer) en op 10 juni gaan de drie beste paren dansen in de finale tegen de dansparen van andere scholen.

Guerrilla gardening

Gisteren heeft groep 5 samen met mensen uit de buurt en van de gemeente meegedaan met guerrilla gardening aan de natriumweg en omgeving. We hebben heel veel plantjes geplant. Als beloning kregen we nog een ijsje van ijssalon brouwer.

Kanjertraining

Tijdens de kanjertraining is het pettenkwadrant geïntroduceerd. Hierbij geven de leerlingen aan 1 leerling aan welke kanjerpet(ten) het beste bij hem of haar past en daarna nog tips en tops over hun kanjergedrag. Een aantal leerlingen zullen dit jaar aan de beurt komen. In groep 6 komt iedereen aan de beurt.