Nieuws uit groep 5

donderdag 7 oktober 2021

De herfstvakantie komt in zicht. Nog één week werken en het eerste deel van het jaar zit er op. Er wordt erg hard gewerkt in groep 5. We zijn druk bezig met het eigen maken van de nieuwe methodes en dit gaat steeds beter. Over de doelen waar we aan werken krijgt u nog een aparte mail.

Vorige week vrijdag zijn wij samen met groep 6 begonnen aan een groepsdoorbrekend creatief circuit. Bij juf Monique leren de kinderen een dans, bij meester Thomas en meester Ahmed wordt er gekleid en bij meester Tim worden de beginselen van het programmeren aangeleerd. Wij merken dat iedereen hier erg enthousiast over is.

Deze week is ook de kinderboekenweek met het thema ‘worden wat je wil’ gestart. Een leuke en feestelijke opening met de juffen en meesters verkleed in de meest uiteenlopende beroepen. In de mail van juf Linda heeft u hier meer over kunnen lezen.

Tot slot hebben we de eerste beloning van onze leesmeter behaald. Er is genoten van een half uur extra buitenspelen. Op naar de volgende beloningen.

Komende vrijdag hebben we ook nog de disco!
Denkt u eraan dat deze van 18:30-20:00 uur is en dat de leerlingen 1,50 meenemen en wellicht nog iets extra’s voor snoepjes of anders lekkers?