Nieuws uit groep 5

donderdag 20 april 2023

Schoolsport

Afgelopen maandag hadden we al weer de laatste schooljudoles. Dit waren weer 6 erg leuke lessen, waarin we veel hebben geleerd. Na de meivakantie gaan we weer gymmen in de gymzaal aan de mangaanstraat. Vandaag hadden we alweer de vijfde les schooldansen. Bij de Rumba hebben we nu met een uitbreiding gedanst en ook het begin van de Cha-Cha is gemaakt Vanaf de volgende les gaan we met een vaste partner dansen Tot slot heb ik al veel aanmeldingen voor het schoolvoetbal. Bijna iedereen wil wel meedoen. Zodra ik hier meer over weet, laat ik dat via Parro of de mail weten.

Boerderijbezoek

Wat hebben we een leuke ochtend gehad op de boerderij. Eerst kregen we een rondleiding over de boerderij, waarbij de kalfjes het schattigste hoogtepunt was. Daarna in groepjes uiteen met opdrachten en het helpen van de boerin. Tussendoor mochten we nog verschillende melkproducten proeven en hebben we zelf boter gemaakt. Hulpouders bedankt voor het rijden en begeleiden.

Koningsspelen en vakantie

Morgen hebben we de koningsspelen, hier hoort traditioneel ook een ontbijt bij. Heeft uw zoon of dochter nog geen bord, beker of bestek meegenomen, wilt u die morgen meegeven.
Tot slot wil ik de leerlingen en ouders die het vieren een fijn Eid-al-fitr wensen en verder iedereen een fijne vakantie.