Nieuws uit groep 5

donderdag 30 maart 2023

Schooldansen

Vorige week donderdag was het dan zover. We hadden onze eerste les stijldansen van dansschool Wensink. Een grote opluchting bij iedereen toen ze hoorden dat we eerst nog solo gingen dansen. We hebben de eerste stappen van de Rumba geleerd. Vandaag gaan we verder met de Rumba. Ter herinnering: tijdens les 7 op 25 mei mogen ouders komen kijken.

Op tijd komen

Ik merk de laatste tijd dat veel leerlingen steeds een paar minuutjes te laat de klas in komen. De bel gaat om 8:20 zodat de leerlingen op tijd de school en de klas in kunnen en we om 8:30 kunnen starten met de lessen. Graag verwijs ik u door naar het protocol verzuim omtrent de regels over het te laat komen.

Kanjer en stichting leerkracht

Op ons stichting leerkracht bord in de klas hebben een nieuw doel gezet. Dit doel heeft te maken met talent en is opgesteld door de leerlingen zelf. We gaan de komende weken op zoek naar, kijken naar en gebruiken maken van je eigen en elkaars talenten. Hierbij maken we natuurlijk ook een koppeling aan de kanjertraining, denk hierbij bijvoorbeeld aan het geven van complimenten.