Nieuws uit groep 5

donderdag 2 februari 2023

Cito’s

De citoperiode zit er weer op. Wat hebben de leerlingen hard gewerkt en goed hun best gedaan. Hierdoor zijn de leerlingen allemaal mooi gegroeid. Ik ben erg trots op iedereen. Deze citoresultaten zullen wij uiteraard tijdens het rapportgesprek bespreken.

Schrijven met een kroontjespen.

“Meester wat is eigenlijk een kroontjespen?” Nadat deze vraag werd gesteld, omdat het in de schrijfles over een kroontjespen ging, kon dit natuurlijk maar op één manier beantwoord worden. We gingen zelf schrijven met een kroontjespen. Voor iedereen werd er een kroontjespen en een potje inkt klaargezet en we konden beginnen. In het begin was dit nog wel lastig, maar na een paar minuten zat iedereen geconcentreerd te lezen. Een mooie ervaring voor iedereen en zeker voor herhaling vatbaar.

Rapporten, gymkleding en werkboeken.

Binnenkort worden de rapporten weer uitgedeeld, ik wil deze graag ook gaan schrijven. Helaas heb ik nog niet alle rapporten terug gekregen. Heeft u deze nog thuis, dan hoop ik hem voor volgende week woensdag op school te hebben. Helaas heb ik ook nog niet alle werkboeken van wereldzaken, tijdzaken of natuurzaken op school. Hierdoor zijn enkele leerlingen nu een les aan het doen zonder deze werkboeken.
Tot slot is het erg fijn om te zien dat iedereen nu op maandag de gymkleding mee heeft. Zonder gymkleding kan er namelijk niet gegymd worden. We zien nog wel dat er leerlingen zijn zonder gymschoenen, voor de veiligheid en de hygiëne wordt dit wel ter zeerste aangeraden.