Nieuws uit groep 5

donderdag 19 januari 2023

Wat zijn we vorige week weer fijn begonnen in groep 5. Iedereen is uitgerust na de kerstvakantie op school gekomen. Helaas voor ons heeft Latifa voor de vakantie wel afscheid van ons genomen.  Zij is in de vakantie verhuisd naar Arnhem. Wij wensen haar veel plezier in haar nieuwe huis en op haar nieuwe school. Daar staat ook tegenover dat Nicolette (tijdelijk) terug is van de reis en weer een paar weken bij ons is. Welkom Nicolette in groep 5.

Kanjer

Vorige week zijn ook de Zilveren weken begonnen. Hierin zijn we weer opnieuw bezig met de groepsvorming na de kerstvakantie. Zo hebben we de afspraken in de klas herhaald, een aantal samenwerkoefeningen en spellen gedaan en elkaar door middel van een bingo verteld over de vakantie.
Vandaag hebben we een nieuw kanjerdoel op ons bord gezet. Wij gaan er voor zorgen dat iedereen zich fijn voelt in de klas en niemand wordt buitengesloten. Een mooi doel voor de komende weken.

Cito

Deze week zijn we begonnen met de middencito’s. We hebben begrijpend lezen al af en wat heb ik een mooie groei gezien bij de leerlingen. Morgen staat het tweede deel van woordenschat op het programma en volgende week rekenen en spelling. Tussendoor worden ook de AVI en DMT toetsen afgenomen.

Fout en nieuw disco

Afgelopen vrijdag hebben we een erg leuke fout en nieuw disco gehad. We hebben iedereen zien genieten en wat zag iedereen en mooi uit. Ook hebben we al veel danstalent gespot, dit gaat tijdens de schooldanslessen die we in maart en april krijgen nog goed van pas komen.