Nieuws uit groep 5

donderdag 23 september 2021

Er wordt hard gewerkt in groep 5, we krijgen de nieuwe methodes steeds meer onder de knie en missen de Snappet helemaal niet. Met Staal hebben we nu alle categorieën van groep 4 herhaald en hier kunnen we nu goed mee aan het werk. We hebben deze week ook al de eerste toets van de zaakvakken gehad (Wereldzaken) en deze is door iedereen voldoende gemaakt. Een mooi succes voor de hele groep.

Vorige week hebben we ook een bijzondere gastles gehad. De oude muziekleerkracht van juf Petra kwam ons een les accordeon spelen geven. Veel leerlingen mochten ook nog spelen en deden dit met veel enthousiasme.
Gisteren hebben we ook nog een leuke en sportieve Kanjersportmiddag gehad. Bij deze sportmiddag stond het samenwerken centraal. Het was mooi om te zien dat de leerlingen dit allemaal al erg goed beheersen. In de klas gaan we ook steeds meer samen doen. We lezen en leren samen en van elkaar. Hierbij maken we gebruik van elkaars talenten.

Vandaag hebben de leerlingen allemaal een samenvatting van tijdzaken voor de toets van volgende week woensdag en een uitnodiging van de disco party meegekregen. Het is belangrijk dat iedereen het strookje weer inlevert, zo weten wij hoeveel kinderen we kunnen verwachten.