Nieuws uit groep 5

dinsdag 28 juni 2022

Nog 1 week school en dan is het alweer zomervakantie. Wat is dit jaar snel gegaan en wat hebben we veel gedaan en geleerd. Dit jaar zijn we weer overgaan op werken op papier, daardoor begonnen we met allemaal nieuwe lesmethodes. Hier waren de leerlingen snel aan gewend en de Snappet was snel vergeten. Het werken op papier heeft gezorgd voor veel mooie resultaten en een prachtige groei van alle leerlingen. Voor de kerstvakantie mochten we helaas nog niet veel activiteiten buiten school doen, maar dit hebben we later in het jaar ingehaald. Te denken valt aan het bezoek aan Technodiscovery waar bruggen zijn gebouwd, de voorstelling van de Waanzinnige boomhut in Orpheus en het schoolvoetbal waar we zelfs een beker wonnen.

Daarnaast liep meester Ahmed dit jaar weer 2 dagen in de week stage bij ons, hij is vorig jaar na de meivakantie begonnen bij ons in groep 4 en meegegaan naar groep 5. Hij had dit schooljaar na de meivakantie al genoeg uren gemaakt, maar hij vond het zo leuk bij ons dat hij het jaar afmaakt. Voor zijn stage heeft hij ook een goede beoordeling gekregen en omdat hij ook al zijn theoretische examens heeft gehaald is Ahmed geslaagd voor zijn opleiding. Hij gaat na de zomervakantie verder met de opleiding sport en beweging. Hierbij wensen wij hem natuurlijk veel succes.

Voor ons op school resten nu nog 6 dagen. Morgenmiddag mogen de leerlingen hun talenten aan elkaar laten zien in de klas. Volgende week zullen we nog zo veel mogelijk het normale programma aanhouden, maar gaan we ook langzaam opruimen in de klas en kan het zijn dat uw zoon of dochter al spullen mee naar huis krijgt, zodat dit niet allemaal tegelijk meekomt. We maken er samen nog een mooie week van.

Alvast een fijne zomervakantie gewenst voor iedereen van groep 5.