Nieuws uit groep 5

donderdag 16 juni 2022

Nog een paar weken en dan begint de zomervakantie en zit dit schooljaar er weer op. De komende weken hebben we nog wel genoeg te doen. Zo is het volgende week vrijdag meester en juffendag en krijgen de kinderen hun rapport mee. Vanaf morgen kunt u, als u nog een rapportgesprek wil, zich hiervoor inschrijven. Dit gaat weer via Parro.

Daarnaast zullen we na dit schooljaar ook afscheid nemen van meester Ahmed. Hij heeft nu  meer dan een jaar in onze klas stage gelopen. Vorige week had hij zijn theoretische en praktische examen is voor beide geslaagd. Wij willen hem feliciteren met het behalen van zijn opleiding en hem succes wensen bij zijn volgende opleiding. Voor zijn praktijkexamen heeft meester Ahmed een leuke tekenles gegeven waarbij de leerlingen allemaal een complimentenhand hebben gemaakt.

Vorige week zijn wij samen met groep 6, 7 en 8 ook nog naar de voorstelling: ‘Een waanzinnige boomhut’ in Orpheus geweest. Dit was een leuke voorstelling een voor de meeste een gezellig kennismaking met het theater. Ik wil de ouders die gereden hebben bedanken.

Tot slot hebben wij gisteren voor het eerst een pettenkwadrant gedaan tijdens de kanjertraining. Hierbij geven de leerlingen aan één leerling aan welke pet het beste bij deze leerling past en geven hem of haar desgevraagd ook tips om meer richting een pet met de witte kleur te gaan. Het was mooi om te zien dat er goed aangeven kon worden welke pet er bij de desbetreffende leerling past en er werden ook mooie tips gegeven en deze werden ook op een kanjermanier ontvangen.