Nieuws uit groep 5

donderdag 2 juni 2022

We zijn deze week weer begonnen met de citotoetsen. Deze week stonden spelling en woordenschat op het programma. De eerste resultaten laten weer een mooie groei zien bij de leerlingen. Zij mogen hier trots op zijn. De komende twee weken gaan we rekenen, begrijpend lezen en technisch lezen nog toetsen. Hier is afgelopen schooljaar ook hard aan gewerkt en hopelijk zien we dit ook terug op de toetsen. Ik zie dit wel in de klas en tijdens de lessen.

Vorige week hebben we samen met groep 6 een erg leuke workshop constructies gehad. Dit hebben we gedaan bij Technodiscovery op het oude Zwitsalterrein. Tijdens deze workshop hebben de leerlingen in groepjes van hout een brug gemaakt. Deze werd op stevigheid getest door leerlingen en de meester. Alle bruggen waren stevig genoeg. Wij willen alle hulpouders nog bedanken.

Gisteren zijn wij op schoolreis naar attractiepark Drouwenerzand geweest. Alle attracties zijn uitgebreid uitgeprobeerd, de ijsjes smaakte goed en het plezier spatte van de gezichten af. Iedereen heeft op zijn eigen manier een fantastisch leuke schoolreis gehad.