Nieuws uit groep 5

donderdag 17 maart 2022

Vorige week zijn wij begonnen met schooljudo. Tot nu toe hebben we al twee erg leuke en leerzame lessen gehad. Deze lessen hebben steeds een ander thema. We zijn begonnen met je grens aangeven en afgelopen maandag stond samenwerken centraal. Zo leren we naast de basis van judo ook nog mooie kanjervaardigheden.

Doordat we nu voor elke leerling een chromebook hebben, zijn we hier ook veel extra op aan het oefenen. Dit helpt de leerlingen echt vooruit. Naarst rekenen, taal en spelling gebruiken we ze ook om digitale vaardigheden te leren en zelfs bij muziek. Hierbij hebben we op de chromebooks een muziekstuk gecomponeerd. Enkele van deze muziekstukken gaan we in een andere les ook samen spelen.

We zijn al een aantal weken extra aan het oefenen en het toetsen van de tafels. We zien al mooie resultaten. Blijft u thuis ook oefenen met de tafels? Daarnaast is thuis oefenen met klokkijken en veel lezen altijd goed.