Nieuws uit groep 3

donderdag 15 september 2022

We zijn begonnen met een nieuwe kern. Kern 1 heet deze kern. We gaan nieuwe letters en nieuwe woorden leren lezen. We leren de aa, de r, de v en de e. De woorden die wij gaan leren zijn aap, raak, rem en vis en natuurlijk nog veel meer woorden.

We gaan beginnen met de moestuintjes. Het eerste dat wij gaan doen, is in de klas zaadjes zaaien. Dat doen wij in wc-rolletjes. Over een paar weken gaan wij beginnen met de moestuintjes die bij het theehuis gemaakt worden. Morgen gaan ze daarvoor de waterpomp plaatsen.

Vandaag hebben we met rekenen geleerd wat turfen is. Dat was nog best wel lastig.

Vanaf aanstaande vrijdag gaan wij met de groep naar de bibliotheek bus. Deze komt iedere vrijdag bij school langs.

Zoals u al leest zijn wij heel erg hard aan het werk.

De kinderen en juffen van groep 3.