Nieuws uit groep 1

donderdag 19 november 2020

Maandag 16 november kwamen de kinderen enthousiast binnen. Sinterklaas is in het land. Uiteraard gaan we in de klas ook aan het werk met sinterklaas. We lezen en werken deze weken met het boek: Rikki helpt sinterklaas. Ze mogen de zak van sinterklaas vullen met uitgeknipte cadeautjes en er zal een mooie muts worden gemaakt voor het feest met Sinterklaas. We hebben een aftelkalender in de klas hangen en hierop kunnen de kinderen zien hoeveel nachtjes slapen het nog is voordat het Sinterklaas is. Elke dag kijken we hoeveel nachtjes het nog is. We kijken ook elke dag het Sinterklaasjournaal samen. In de huishoek kunnen ze zelf Sint en Piet zijn en ook kunnen ze daar cadeautjes inpakken. Op woensdag 25 november komt Sinterklaas ook bij ons in de klas, ze mogen ook als Piet of Sint naar school komen deze dag. Dinsdag 24 november mogen ze hun schoen op school zetten. Kan u uw kind een schoentje meegeven naar school. Het is handig als dit voorzien is van naam. Uiteraard mag er ook iets in de schoen, bijvoorbeeld een mooie tekening of een wortel voor het paard. We gaan er gezellige weken van maken.