juf Monique in groep 4

woensdag 18 november 2020

De kinderen zijn intussen gelukkig al (een beetje) gewend geraakt aan mij.. Natuurlijk missen wij juf Yvet ontzettend en hopen wij dat ze snel weer bij ons kan zijn. Ondertussen werken de kinderen hard door en leren we ontzettend veel bij.

Met rekenen zijn wij nu druk bezig met het begin van de echte keersommen. De kinderen leren dit door:  herhaald op te tellen en daar de keersom bij te bedenken. Even een voorbeeld:

• Ik zie 4 keer  een groepje van 3 lampjes
  • dat is 3+3+3+3=12
  • dat is 4 keer 3=12
  • dat is 4×3=12

Daarnaast schrijven we netjes tussen de lijntjes, leren we nog meer spelling categorieën, volgen wij elke dag het Sinterklaasjournaal, knutselen wij samen met groep 3, schrijven wij ansichtkaarten, gymmen wij erop los met dank aan de leuke lessen van juf Rita en spelen wij gezellige spelletjes. Kortom wij vervelen ons niet!

Op naar volgende week..de week met schoen zetten en het grote Sintfeest. (zie herinneringsmail)

Groetjes,

Juf Monique