Hoe gaat het in groep 7/8?

donderdag 7 oktober 2021

Alweer bijna vakantie. Nog een weekje en dan hebben we alweer een hele periode flink gewerkt!
Komende vrijdag nog een gezellige weekafsluiting met de disco!
Denkt u eraan dat deze van 18:30-20:00 uur is en dat de leerlingen 1,50 meenemen en wellicht nog iets extra’s voor snoepjes of anders lekkers? Maandag starten we met de agenda’s en het leren plannen!

We hopen binnenkort nieuws te krijgen over de kinderpostzegels. Met name welk bedrag we hebben opgehaald. In de klas heb ik een snelle rekensom gemaakt en komen we ongeveer uit op 3000,- !!

Afgelopen week zijn we druk bezig geweest met de volgende vakken: Wereldzaken – hierin zijn we begonnen in groep 7 met alles wat te maken heeft met Europa. Voor groep 8 is dat een onderwerp waar we al best veel over weten : het zonnestelsel.

Tijdzaken – hierin zijn we in groep 7 begonnen met alles over de Grieken en de Romeinen.
In groep 8 hebben we het gehad over de Wereldoorlogen.

Spelling
Met spelling zijn we druk bezig met de dictees. De methode geeft aan dat de dictees en het nabespreken hiervan en het vinden van de juiste categorieën het belangrijkste is.
Dit gaat in combinatie met ons opzoekboekje al erg goed en het zit er al goed in!

Taal
Met taal zijn we bezig met een hoofdstuk over familie in groep 7 en met televisie in groep 8.
We hebben volgende week een week waarin we nog met de woordenschat oefenen voordat we beginnen met de toets die op vrijdag staat gepland. Daarna gaan we creatief met de lessen aan de slag bij dit thema.

Rekenen
Ik ben erg tevreden over de rekentoets! Iedereen heeft hierin erg goed zijn of haar best gedaan!
We zijn komende week tot aan de herfstvakantie nog bezig met het herhalen van de onderdelen die nog niet zo goed gingen op de toets. Zo kunnen we na de herfstvakantie rustig starten met het volgende blok.

Engels
Met Engels zijn we bezig geweest met het thema: meeting people.
Alles wat te maken heeft met vrienden en familie ontmoeten.
Ik heb afgelopen maandag met de leerlingen de samenvatting doorgenomen zodat ze wat beter weten wat ze kunnen leren. De toets is aanstaande maandag.

Volgende week hebben we een gastles.
Er komt een overlevende van de oorlog haar verhaal vertellen in de klas.
Daarna hebben we een gedenksteenlegging en mogen we samen een steentje leggen bij een herdenkplaats in Apeldoorn. Dit is 3 minuten lopen van school en dus mooi dichtbij.

De datum van de zwemchallenge staat op woensdag 24 november!
We kijken er erg naar uit om dan richting Malkander te gaan.
Dit zullen we samen op de fiets gaan doen, misschien vast fijn om te weten zodat iedereen dan op de fiets mee kan.

Huiswerk en spreekbeurten/boekbesprekingen beginnen ook na de herfstvakantie.
De maandag na de herfstvakantie zullen we de lootjes voor Sinterklaas vast doen.
Zo heeft iedereen rustig de tijd voor een mooie suprise!

Mochten er ergens vragen of onduidelijkheden over zijn, dan hoor ik dat graag via Parro, mail of door me even aan te spreken op het plein na schooltijd.

Met vriendelijke groet,

Juf Naomi