Het werken in groep 7/8

donderdag 18 november 2021

We hebben de uitslag van de Kinderpostzegels ook binnen.
Landelijk hebben we ruim 8, 5 miljoen euro opgehaald!!
We horen binnenkort wat ons klassenbedrag is geworden en krijgen dan ons klassencadeautje!
Met mediamasters zijn we helaas niet in de prijzen gevallen, maar ook daarin hebben we erg ons best gedaan!

Verder hebben we erg veel zin in volgende week woensdag.
We hebben dan eindelijk de zwemchallenge waar we bij mogen zijn!
In de ochtend begint de dag gewoon om half 9 in de klas.
We zullen om 9.15 bij Malkander zijn en zijn tegen 11.45 daar klaar.
We hebben dan de middag nog even om rustig een aantal dingen op te pakken.

Ook hebben we volgende week vrijdag het Sintfeest.
We kijken erg uit naar alle mooie creaties van surprises die er zijn gemaakt! Denkt u aan een naam op de surprise voor diegene voor wie het is en het gedichtje?
Donderdag 25 november moeten de surprises op school worden ingeleverd.
Er staan al een aantal leuke activiteiten klaar.

We zijn in de groep bezig met:
Rekenen in een nieuw blok.
We zijn in groep 8 met name bezig met breuken.
Groep 7 leert hoe ze kommagetallen onder elkaar moeten uitrekenen, zowel plus als minsommen.
Verder leggen we in beide groepen de nadruk op de verhaalsommen.

Met taal en spelling zijn we bezig met het voorbereiden voor de woordenschattoets.
We hebben veel woordenschatoefeningen die we kunnen doen waardoor we goed voorbereid zijn.
Verder is te zien dat de leerlingen op alle vakgebieden ten opzichte van de eerste toets van de methode, stappen vooruit aan het maken zijn. Ze zijn dus aan het groeien. Superknap van ze!

Zaakvakken
We hebben mooie cijfers behaald op de toets van geschiedenis.
Volgende week gaan we verder met de tweede les van natuur en met een nieuw blok van aardrijskunde.
Het huiswerk en plannen in de agenda wordt ook goed opgepakt en gaat ook netjes.
Het is allemaal op tijd af en wordt vaak netjes gemaakt.

Weekvideo
De afgelopen keer heeft u van mij de weekvideo ontvangen. Ik heb er verder geen reactie op gekregen dus hopelijk heeft u deze allemaal mogen bekijken en heeft u een mooi kijkje gekregen in de klas. Volgende week vrijdag, na het Sintfeest probeer ik alles weer te monteren, zodat er een nieuw filmpje komt.

Denkt u aan het mailtje voor het plannen van een gesprek over de voortgang van uw zoon/dochter.
Deze zijn niet verplicht , maar graag hoor ik via de mail een reactie als u dit graag zou willen. Vrijdag 3 december staat het ASK bezoek gepland. Hier gaan wij met de fiets naartoe. Verdere informatie volgt.

Met vriendelijke groet,
Juf Naomi