groep 6

donderdag 7 oktober 2021

Deze week hebben wij vooral bij de rekenen de doelen herhaald. Grote keer en deel sommen en het klokkijken digitaal en analoog stonden wederom op het programma. Kinderen die de doelen al wel beheersen kunnen op hun eigen rekenplein en in de digitale software verder werken.

Wat een leuke muziekles van juf Jelse. Heeft u het geluidsfragment al gehoord in de parro app?

Aankomende maandag staat er na schooltijd een studiemiddag voor ons als team gepland met het onderwerp rekenen. Samen gaan wij kijken hoe wij de nieuwe methode nog beter kunnen implementeren en inzetten met als uitgangspunt een mooie doorgaande lijn!

Wat fijn om te zien dat veel kinderen een horloge zijn gaan dragen!

De eerste toets wereldzaken en topo zit erop. Het was best een lastige toets. Maar we zullen de toets morgen bespreken!

Maandag 11 oktober volgt de eerste toets van natuurzaken.

De eerste kinderen hebben zich al ingetekend voor het houden van een boekbespreking. Hier krijgt uw kind een formulier voor mee met tips. Op dit formulier staat ook de datum wanneer de boekbespreking gehouden moet worden.

Morgenmiddag volgt ronde 2 van de creatieve workshops, wij hebben er weer zin in! En dan op naar de avond DISCO! De disco begint om 18.30 en is om 20.00 afgelopen. Ik wil graag dat alle kinderen om 20.00 binnen opgehaald worden door de ouders.

Groeten juf Jelse en  juf Monique