groep 6

donderdag 10 november 2022

We zitten volop in de nieuwe hoofdstukken van taal, spelling, atlantis en rekenen. Bij taal hebben wij het over het thema: Zeebenen en daarbij hebben wij het thema van Atlantis op aangepast: Tot op de bodem. Wij hebben onder andere bij taal gekeken naar het lied: De Zuiderzee ballade, deze heeft u al kunnen horen op het audio fragment die ik via de parro app heb verstuurd. Bij rekenen oefenen we wederom met de tafels en deelsommen, hierbij komen grote getallen aan bod en moeten we deze getallen dus splitsen. Best nog een beetje lastig voor sommige kinderen. Bijvoorbeeld: 258:6=? 258 splits ik in 240 en 18, want deze twee getallen passen goed in de tafel van 6. 240 delen door 6=40 en 18 delen door 6=3 dus het antwoord van de som is 40+3=43. U ziet dat de basiskennis van de tafelsommen hiervoor zeker aanwezig moet zijn. Wellicht fijn dat u thuis ook nog geregeld even oefent met u kind met de tafels.

Daarnaast hebben wij al de lootjes getrokken. De surprises en het gedicht moeten op donderdag 24 november op school zijn. En natuurlijk komt Sinterklaas ook nog even langs in groep 6.

Woensdagochtend 30 november zijn wij welkom in Orpheus voor de ASK. Dankzij de klassenouders is het vervoer al geregeld, top! De kinderen zijn gewoon om 8.20uur op school.

Het ontbijt wordt goed gegeten! Wij zijn de vrijwilligers van het thee huis ontzettend dankbaar hiervoor!

Tijdens de lessen kanjertraining zijn we volop bezig met vertrouwensoefeningen, de petten en het pettenkwadrant. Het pettenkwadrant kunt u woensdag 16 november een keer bijwonen, U bent van harte welkom van 13.30-13.50. Wees welkom!

Het leesdoel hebben wij afgesloten met een mooi cijfer namelijk een 8, 5. De kinderen hebben hard gewerkt aan technisch lezen, lesmotivatie en leesplezier! Hopelijk blijft dit zo en blijft u ook het lezen thuis stimuleren!