groep 6

donderdag 16 maart 2023

Laatste fase:

De laatste fase van dit schooljaar is aangebroken..

We merken het aan de lessen, we zitten al flink over de helft heen.

Huiswerk en inzet:

Qua huiswerk heeft u al opgemerkt dat wekelijks “het rode boekje” (rekenen)als huiswerk meegegeven wordt.

Wij zien dat na de uitleg van het huiswerk veel kinderen direct aan de slag gaan.  Ook zijn er kinderen die het initiatief nemen om nog een keer uitleg te vragen daar waar het nog niet lukt! Heel fijn!

Parro app:

Hebben wij iets te melden of wilt u iets melden, dan werkt de parro app fijn en snel.

Op deze manier houden we korte lijntjes en delen we informatie.

Kinderboeken jury:

Via parro app had u het al wellicht gezien. Afgelopen maandag kregen de kinderen van meester Martin van CODA de uitleg van de kinderboeken jury. De boeken collectie is achtergelaten en de kinderen zijn enthousiast aan het lezen en beoordelen geslagen!

Kanjertraining:

In groep 6 heerst er een open en fijne sfeer!

De kinderen groeien steeds meer in sociale vaardigheden. Dit blijkt vooral aan de feedback die ze elkaar geven. Waardevolle tops en tips worden uitgewisseld. Hetgeen nog meer zichtbaar wordt tijdens het petten kwadrant en de complimenten briefjes die ze van elkaar mogen ontvangen.

Woensdag 22 maart zwemmen:

Volgende week is het dan zover. Wij gaan zwemmen in Malkander met groep 7 en 8. De kinderen komen gewoon op school om 8.30 maar wel met de fiets! Vergeet ook niet de tas met handdoek/badkleding/extra setje kleding: korte broek en t shirt.. Het zwemmen is dus gewoon onder schooltijd. Rond lunchtijd zijn wij weer op school.

Donderdag 23 maart:

Via het kunst en cultuur menu krijgen wij 3 theaterlessen aangeboden. Deze worden gegeven onder schooltijd.

Ook is het deze dag de start van de danslessen. Mogelijk gemaakt door dansschool Wensink. Deze danslessen worden onder schooltijd aangeboden.

Vrijdag 24 maart:

Deze dag komt ” juf Angelique ” een dagje meedraaien in groep 6. Zij wil graag onderzoeken of het onderwijs mogelijk iets voor haar is.