Groep 4 en de kinderboekenweek

donderdag 8 oktober 2020

De Kinderboekenweek staat in het teken van vroeger. Wat gebeurde er toen?

In groep 4 is het eerste boekje over vroeger al voorgelezen. Dit boekje ging over Bach. Hoe werd deze componist zo beroemd geworden? We hebben muziek geluisterd en er kwam ook iemand op school om muziekles te geven. Aankomende maandag komt zij nog een keer. We leren op de goede maat te klappen, te spelen op een muziekinstrument en we maken kennis met de verschillende instrumenten. We kijken er naar uit dat ze maandag weer bij ons in de klas komt!

Deze week zijn we begonnen met een kinderboek Man op de maan. Dit boek gaat over Neil Armstrong. Hoe was het om op de maan te landen? Waarom vliegt alles in de raket wanneer ze buiten de dampkring zijn? We hebben zelf al mooie raketten getekend. Binnenkort krijgen de kinderen hun mooie raket mee naar huis zodat u hem ook kunt bewonderen.