donderdag 2 juni 2022

Schoolreis

Afgelopen dinsdag hebben we een fijne dag gehad in Drouwenerzand. De busreis duurde wel wat lang. Maar de kinderen maakten het gezellig door een spelletje te spelen, te tekenen, een film te kijken of te kletsen. Ook de lekkere snoepjes werden al goed opgegeten tijdens de busreis. In het park konden de kinderen zelf rondlopen en in de attracties gaan. Sommigen hadden het zo druk dat ze niet eens hoorden dat ze werden omgeroepen voor het eten. Gelukkig konden deze kinderen later nog patatjes en een snack halen. Ook mochten ze zelf ijs halen. Dit vonden ze hartstikke leuk. Op de terugweg waren er een aantal kinderen toch wel moe (en een beetje misselijk), dus die hebben heerlijk liggen slapen. De hele dag mooi weer, wat een feestdag!

Vakantielezen

In de vorige nieuwsbrief schreven we al over het vakantielezen. De kinderen zijn op school altijd al veel aan het lezen, maar nu mogen ze dus ook een sticker plakken als ze een boek uithebben. Ze komen dan aan mij vertellen waar het boek over gaat en waar ze de sticker willen opplakken.

Rekenen

We zijn op dit moment vooral heel hard aan het werk met de tafels. De tafel van 1, 2 en 10 gaan al goed. We gaan hierna door naar de tafel van 5, 3 en 4. Gisteren en vandaag zijn we met geld aan het rekenen geweest. Bedragen t/m 1 euro of t/m 2 euro herkennen en samenstellen. Ook blijven we optellen en aftrekken op de getallenlijn t/m 100 via de rijgstrategie.