Groep 4

donderdag 29 september 2022

Rekenen

Gisteren hadden we een rekenles over de tangram. Eerst moesten de kinderen de figuren uit het papier knippen. Het leek net een gezellige knutsel les. Daarna moesten ze proberen met de stukken een figuur te leggen die in hun werkboek stond. Het figuur had geen hulplijnen, dus het was best wel lastig. Juf heeft een beetje geholpen door de hulplijnen te tekenen. Als laatste mochten zij zelf een figuur bedenken en deze op een wit papier plakken.

Muziek

Juf Ragnhild komt weer vier keer muziekles geven aan de kinderen. Afgelopen dinsdag was ze er voor het eerst. De kinderen kenden haar al van vorig schooljaar en ze konden ook nog heel goed vertellen wat ze hadden geleerd. Ze deden leuk mee met de les en hebben gezongen, geklapt en bewogen.

Spoorwegmuseum

Op donderdag 13 oktober gaat groep 4 naar het Spoorwegmuseum in Utrecht. Juf Petra heeft ons hiervoor ingeschreven bij de ABN AMRO Foundation en zij hebben groep 4 gekozen om het museum te bezoeken. Ik krijg hier deze week of volgende week meer informatie over en zal dit met u delen via de Parro en via de mail.