Groep 4

woensdag 14 september 2022

Vorige week en deze week hebben de kinderen dansles gehad van dansjuf Candy. Zij kwam speciaal voor de groepen 1 t/m 4 om met ze te dansen in het speellokaal. De kinderen waren enthousiast en waren leuk aan het dansen en bewegen. Ook af en toe meezingen of juist heel stil alleen maar bewegen. Aan het eind van de les moesten ze rustig op de grond liggen met hun ogen dicht, terwijl er een rustig muziekje speelde. Dit was best wel wennen, want wat gebeurt er dan om je heen. Maar als ze echt hun ogen dicht durfden te doen en zich er aan overgaven was het muisstil en konden ze daarna heel rustig naar de klas terug. Heel mooi om te zien!

Vorige week woensdag hebben we bij het lezen geleerd wat een serie is. In onze schoolbieb hebben we gekeken naar de serie van Dolfje Weerwolfje en van Super Juffie. Op de bank zaten we met de hele klas te luisteren naar de verhalen die ze beleven. Wat zijn deze boeken toch spannend.. Wist u dat er heel veel boeken bestaan van deze series? Afgelopen woensdag hebben we weer gekeken naar de boeken maar ditmaal naar de flaptekst. Hoe weet je welk boek je aanspreekt en welke wat minder? De flaptekst van vier boeken zijn voorgelezen en we hebben gestemd welk boek ons het meeste aantrok. Hier heeft juf uit voorgelezen. Wist u dat deze boeken ook gratis (lid worden kan gratis tot 17 jaar) geleend kunnen worden bij de Coda bibliotheek?