Groep 3 online

donderdag 2 april 2020

Vandaag heeft u allen een mail gekregen over MOO. Oftewel: Mijn Online Omgeving. Ik wil u vragen de handleiding en de bijgevoegde brief goed te lezen. De afgelopen week heb ik samen met een aantal leerlingen en ouders al gekeken of het werkt. Het was voor ons alleen even zoeken maar eenmaal in het systeem, ging het goed. Ondertussen is het al bij meerdere leerlingen gelukt om online te komen, fijn!

Morgen zal ik tussen 9 en half 10 een ‘vergadering’ starten via Classroom – Google Meet zodat iedereen die het uit wil proberen, hieraan kan deelnemen. Zo kunnen we vast voor volgende week zien of de microfoon en de camera van de device, zoals een laptop, het doen.  Het is de bedoeling dat volgende week iedere leerling op de in de mail aangegeven tijd, online komt. Op dat moment is niet alleen de juf te zien maar zijn er ook nog twee of drie klasgenoten online. We kunnen dan even met elkaar kletsen, naar elkaar zwaaien en langzamerhand ga ik ook het één en ander qua uitleg van de lesstof oppakken. Het is geen vervangende opdracht voor het werk dat er gemaakt moet worden maar de leerlingen kunnen in dit contact moment wel vragen stellen indien nodig.

We kijken er naar uit om de leerlingen weer te zien!