donderdag 5 november 2020

Beste ouders,

Het is volop herfst, buiten maar ook binnen. Alle blaadjes waaien naar binnen of worden in boeketten door de kinderen naar binnen gebracht. Mooie tijd. Vorige week zijn we het thema herfst gestart met een wandeling door het park samen met groep 1 en de peuters en we hebben gekeken wat er in het park te vinden was. In de klas lezen we prentenboeken voor over de herfst, over de eekhoorn, de egel, de winterslaap etc. We zingen veel herfstliedjes. Vraag de kinderen er maar eens naar, want waarschijnlijk kennen ze er al een paar.
Schooltv Koekeloere en Huisje boompje beestje hebben leuke educatieve filmpjes over de herfst. Leuk om thuis ook nog eens met je kind te bekijken. Zoek bijv. op youtube naar: www.schooltv.nl
De kinderen doen rekenactiviteiten met herfstvruchten in de kring en in de rekenhoek. We zoeken woorden met een p en lange en korte woorden. Met de klei maken de kinderen paddenstoelen, egels , spinnen of blaadjes aan de bomen.
Woensdag hebben ze een cadeautje mogen kiezen in de schatkamer van Sinterklaas, want het is al bijna weer zover dat hij komt.

Groetjes van de juffen.